CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Societatea VOYAGER TURISM S.R.L., cu
sediul central in Bucuresti, punct de lucru Bd.Magheru nr. 9, Bloc EVA, scara 1,
ap 2, sector 1, tel 021-315.91.02, fax 021-315.91.03, cont in lei IBAN RO56 RZBR
0000 0600 0322 5508– RAIFFEISEN BANK Sucursala Piata Romana, avand licenta de
turism nr. 2615/11.08.2010, reprezentata prin Ruxandra Jurca, in calitate de
Director, denumita in continuare AGENTIE si
DNA/DL.
domiciliat in
CNP:
denumit in continuare TURIST, au
convenit la incheierea prezentului contract:
I. Obiectul contractului
1.1. Obiectul contractului îl constituie
vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher,
bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului
contract şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
II. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie, după caz, în
oricare din următoarele situaţii:
a) în momentul semnării lui de către
turist sau prin acceptarea condiţiilor contractuale de servicii turistice,
inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul primeşte
confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile
calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă.
Este responsabilitatea agenţiei de
turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta
(telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat.
Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de
până la 80 % din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii
pachetului, în funcţie de data la care turistul solicită serviciile.
b)1. În cazul în care conţinutul bonului
de comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice şi
confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data
semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunţe la călătoria
turistică datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI.
b)2. În cazul în care conţinutul bonului
de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice primite în
scris de la Agenţie sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60
de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate
considera că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a
tuturor sumelor deja plătite;
c) în momentul eliberării documentelor
de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie
etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii
turistice fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja
confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care prezentul contract
este pus integral la dispoziţia turistului sub formă de catalog, pliant, alte
înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace de comunicare electronică (e-
mail, fax etc.), obligaţia de informare a turistului este considerată
îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în oricare dintre documentele de
călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenţie, nefiind necesară
încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de
servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în
modalităţile prevăzute mai sus conţine clauzele prevăzute la art. 12 alin. (2)
din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a
pachetelor de servicii turistice, republicată.
2.3. Contractul încetează de drept odată
cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în
documentele de călătorie.
III. Preţul contractului şi modalităţi
de plată
3.1. Preţul contractului este mentionat
in Anexa 1 la prezentul contract şi se compune din costul serviciilor turistice
efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Dacă preţul nu este specificat în
prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă
există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse
la dispoziţie turistului, site-ul Agenţiei, alte mijloace de comunicare
electronică şi/sau pe factură.
3.2. Modalităţi de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se
percepe un avans de 30 % din preţul stabilit sau, după caz, plata integrală a
contravalorii pachetului de servicii turistice.
3.2.2. În cazul în care la încheierea
contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care
necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată
comunicate de Agenţie în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de
comunicare;
b) pentru serviciile turistice care nu
necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează:
b)1.in cazul serviciilor turistice
externe(cu locul de desfasurare in afara Romaniei)-conform termenelor de plata
comunicate de Agentie in scris, prin bonul de comanda sau alte mijloace de
comunicare;
b)2.in cazul serviciilor turistice
interne (cu locul de desfasurare in Romania) astfel:
b)2.1.oferte standard-diferenta de plata
finala se achita pana cu cel tarziu 15 zile calendaristicice inainte de data
primei zile de sejur;
b)2.2.oferte speciale tip Inscrieri
timpurii, Early booking, altele –diferenta se achita pana cel ami tarziu in data
mentionata in termenul de plata al ofertei;
b)2.3.oferte speciale tip pachet
revelion, Craciun, Paste-diferenta de plata finala se achita pana cu cel tarziu
30 zile calendaristice inainte de data primei zile de sejur;
3.3. Plata serviciilor turistice externe
aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta
specificată în contract sau în RON la cursul de referinţă al BNR din ziua
emiterii facturii.
3.4.In cazul in care plata serviciilor
se va efectua prin virament bancar sau depunere, clientul poate opta pentru una
din urmatoarele modalitati de plata:
a)Plata in conturile agentiei deschise
la Ing Bank: LEI:.RO35 INGB 0000
9999 0106 9124
EUR:RO56 INGB 0000 9999 0106 9134
b) Plata in conturile agentiei deschise
la Raiffesen Bank :LEI: RO56 RZBR 0000 0600 0322 5508
EUR:RO98 RZBR 0000 0600 0322 5528
IV. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
4.1. Agenţia se obligă să furnizeze
turistului un bon de comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de
servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei de
turism şi care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În
cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta
proprie a agenţiei de turism sau în cazul în care există deja confirmare asupra
rezervării din partea altor prestatori, Agenţia poate furniza turistului un bon
de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul modificării uneia dintre
prevederile esenţiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse în pachet,
datele de călătorie, modificarea categoriei unităţii de cazare, Agenţia are
obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii
călătoriei.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit.
b) şi c), informarea se va face în timp util pentru a permite turistului să
decidă începerea călătoriei.
4.3. În cazul achiziţionării unui pachet
de servicii turistice având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale
aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care
derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin
urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la
o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri,
compania aeriană este obligată să asiste turiştii conform Regulamentului (CE)
nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004
de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a
pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii
prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91,
implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă privind
operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa şi
responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul
între pasager şi transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice,
ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea
fiind destinate transportului.
4.4. În situaţia achiziţionării unui
produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de
siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte
inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină
de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care turistul nu va fi
despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină
ca şi cel rezervat.
4.5. Agenţia poate modifica preţul
contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată
modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi
numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport,
a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a
cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care, după începerea
călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în
contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza,
aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative
corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea
preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi
cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce
reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv
prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite
turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive
întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului
la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea
pentru serviciile neprestate.
4.7. Agenţia este răspunzătoare pentru
buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor
cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea
defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se
datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia,
nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără
a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar,
întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de
transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice),
neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a
neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare
pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor
(inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin
exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice;
c) când neîndeplinirea obligaţiilor se
datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în
contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un
caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.8. Agenţia are obligaţia să furnizeze
în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite
în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu 3 zile înainte de data
plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi
legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în
fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de
telefon şi de fax, adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a
organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel
de urgenţă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a
detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor
neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui
contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
d) obligaţiile turistului prevăzute la
pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenţia parte în contract este
obligată să acorde prompt asistenţă turistului aflat în dificultate, în cazul
situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de
turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl
puteau prevedea sau evita.
V. Drepturile şi obligaţiile turistului
5.1. În cazul în care turistul nu poate
să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza
imposibilităţii de participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe
persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii
turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5
zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între turistul care nu poate
participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană
(cesionarul) şi agenţia de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un
contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate şi
cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, după
caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi niciodată agenţiei de turism
(debitorului cedat). Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi
cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a
eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă
şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în România, turistul are obligaţia
să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de
regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă, la ora 12.00 a
zilei de ieşire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă
şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare
generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele
specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului.
5.3. În cazul în care preţurile
stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele
majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral contractul fără nicio
obligaţie faţă de Agenţie, acesta având dreptul la rambursarea imediată de către
Agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este obligat să comunice
Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării
prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor esenţiale ale
contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, iar în cazul în
care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.7 lit. b) şi c), hotărârea
sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunţarea unilaterală a
contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale
contractului.
5.5. În cazul în care turistul decide să
participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condiţiile cap.
IV pct. 4.2 se consideră că toate modificările au fost acceptate şi turistul nu
poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care turistul
reziliază/denunţă unilateral contractul în temeiul pct. 5.4 sau Agenţia anulează
călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt
pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de
Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii
turistice de calitate inferioară propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a
diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două
pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de
servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate
sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile menţionate la
pct. 5.6, turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei
cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei
hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor
contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită
nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a
informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare
datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de
forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le
invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi
depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care
responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor
cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b);
c) anularea s-a făcut din vina
turistului.
5.8. Turistul are dreptul să
rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul,
iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este imputabilă este
obligat sa despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform
legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii
turistice contractat.
5.9. În cazul în care turistul alege să
se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat,
responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva
cerinţele turistului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ
urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită nemotivat
schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii,
aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului, cu
aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la momentul respectiv şi încheierea
unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat să achite la
recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi
alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la
Agenţie.
5.11. Turistul este obligat să prezinte
la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul
de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament
etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul
beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la
recepţia unităţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi
dovada plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cunoştinţă că
serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să facă parte din
contractul cu agenţia de turism sunt în stricta responsabilitate a prestatorului
local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism
nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru efectuarea călătoriei
este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalităţi suplimentare (de
exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele turistului este
schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a
îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă
şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi
respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare
necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de
exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau
reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare
- enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere
în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.14. Agenţia de turism recomandă
turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru
reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
5.15. În cazul în care o singură
persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile
contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost
achitate serviciile.
5.16. Turistul este obligat să
folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea
acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face
vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare
a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are obligaţia să respecte
locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile,
datele şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate
cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a
prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către
acesta.
5.18. În cazul în care turistul care a
intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii
turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara
respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are
obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunţări, penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care turistul renunţă
din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului
contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
6.1.1. În cazul serviciilor turistice
externe, penalizările sunt de:
a)50 % din preţul pachetului de
servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice înainte
de data plecării;
b)80 % din preţul pachetului de
servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16 -30 de zile calendaristice
înainte de data plecării;
c)100 % din preţul pachetului de
servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile
calendaristice înainte de plecare, in ziua plecarii sau prin neprezentarea la
program;
d)100 % din preţul pachetului de
servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii
turistice din cadrul programului special (de exemplu: Early Booking, Oferte
Speciale etc), indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
6.1.2. În cazul serviciilor turistice
interne, penalizările sunt de:
a)15% din preţul pachetului de servicii,
dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice înainte de data
începerii sejurului;
b)50 % din preţul pachetului de
servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16 -30 de zile calendaristice
înainte de data plecării;
c)100 % din preţul pachetului de
servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile
calendaristice înainte de plecare, in ziua plecarii sau prin neprezentarea la
program;
d) 100 % din preţul pachetului de
servicii turistice, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de
servicii turistice din cadrul programului special (de exemplu, Early Booking
etc.)indiferent de data la care turistul solicită renunţarea.
6.2. În cazul în care turistul care a
contractat un pachet de servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans nu
se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat
în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se
consideră reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările
efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct.
6.1.
6.3. Pentru biletele de odihnă şi/sau de
tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai
în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul
organizaţiei sindicale.
6.4. În cazul în care o ambasadă refuză
să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i
se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi
cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările echivalente cu cele
indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d), respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplică
şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de
plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele
personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor
legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte
motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie să depună în scris
cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a
achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în
considerare.
6.7. Agenţia va acorda despăgubiri în
funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.8. Agenţia nu răspunde în situaţii de
grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene
stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile
niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere
Agenţia.
6.9. Toate sumele menţionate la pct.
6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total
al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară
intervenţia instanţelor de judecată.
VII. Reclamaţii
7.1. În cazul în care turistul este
nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o
sesizare în scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele
constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce
se va transmite prompt atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de
servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor
locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale Agenţiei:
VOYAGER TURISM SRL Bucuresti - Bd
Magheru nr 9, Bloc EVA, Sc 1, Ap 2, Sector 1
Telefon: 021/3159102
Fax: 021/3159103
E-mail: office@voyager-tourism.ro;
7.2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de
servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul
în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va
depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile
calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30
de zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin,
după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru
rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în
cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare
OMNIASIG SA cu sediul în Bucuresti, Aleea Alexandru nr.51, Sector 1, Poliţa de
asigurare seria I nr 51648 valabila pana la data de 30.06.2019.
8.2. Condiţiile în care turistul va fi
despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenţia nu
efectuează repatrierea turistului, acesta are obligaţia de a anunţa imediat
societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie
societatea de asigurare nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea
cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în
România, în condiţiile poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi
societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în care turistul
solicită Agenţiei contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de
repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenţie
prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să
păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate
solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de
repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data
repatrierii.
8.2.3. Turistul are obligaţia de a
notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea
sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci)
zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care, în termen de 15
(cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a
documentelor justificative de către Agenţie, turistul nu a primit sumele
solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10 (zece) zile
calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are
obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele
justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau
în principal în:
a) contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate la
pct. 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;
c) fotocopiile de pe documentele de
plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de
rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de
transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de
repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte
documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma
achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii
turistice şi nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea
prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în
termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către
societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.
8.2.9. În cazul în care, după plata
despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul către turist, acesta are obligaţia de a
restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile
lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, turistul are
posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de
transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere
în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru
bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori
a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia
recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor
penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în agenţii despre cazurile
acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism
de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă
acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia nu se face vinovată de
eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare
contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar
între turist şi asigurator.
IX. Documentele contractului se
constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de
odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul
acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte
înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit
sau pe suport electronic.
X. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER
PERSONAL
10.1.Prestatorul se obliga sa respecte
obligatiile impuse deRegulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al
Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce
privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a
acestor date (”Regulamentul”), pentru protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date,
inclusiv si fara a se limita la informarea persoanelor vizate cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal ale acestora, asigurarea masurilor
tehnice si organizatorice de securitate si protectia datelor cu caracter
personal, conform legii.
10.2.În prezenta clauză, termenii
”prelucrare”, ”persoană împuternicită de operator”, ”persoană vizată” și ”date
cu caracter personal” vor avea definiția dată în Regulament.
10.3.Obiectul, durata, natura și scopul
prelucrării datele cu caracter personal ale Beneficiarului, precum și tipul
datelor personale și categoriile de persoane vizate sunt:
- Obiectului prelucrării este definit în
Contract, respectiv consta in urmatoarele categorii de date cu caracter
personal: nume, prenume, domiciliu, numar de telefon, precum si in urmatoarele
categorii de date sensibile: CNP, serie si numar carte de identitate. Orice alta
categorie de date va fi notificata Beneficiarului si utilizatorilor ca fiind
procesata si necesara de catre Prestator.
- Durata prelucrării este echivalenta cu
perioada de timp cuprinsa intre momentul exprimarii acordului de prelucrare si a
incheierii contractului si data la care turistul sau reprezentantul legal al
acestuia va exercita dreptul de opozitie/de stergere, cu exceptia in care
Prestatorul va prelucra datele in virtutea unei obligatii legale.
- Natura și scopul prelucrării sunt
prevăzute în contract, respectiv:rezervarea. Intermedierea si/sau
comercializarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, organizari de
evenimente, calatorii de afaceri, conform comenzii Beneficiarului.
- Categoriile persoanelor vizate
sunt:turisti/pasagerii si membrii familiilor care calatoresc impreuna cu
acestia:
10.4.Drepturile persoanei vizate:
10.4.1.Dreptul de a fi informat-
Beneficiarul are dreptul de a fi informat cu privire la modul in care datele
sale sunt prelucrate, durata, scopul prelucrarii, temeiul juridic al
prelucrarii, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor:
10.4.1.1.Destinatarii datelor cu
caracter personal:orice persona fizica sau juridica-autoritate publica,
touroperator, unitati hoteliere, sisteme de rezervari, companii de transport,
companii de asigurari medicale;
10.4.2.Dreptul de acces presupne ca
Beneficiarul/persoana vizata are adreptul de a obtine din partea
Prestatorului/Operator o confirmare ca se prelucreaza sau nu date cu caracter
personal care o privesc si, in caz afirmativ, acces la datele respective si la
modalitatea in care sunt prelucrate;
10.4.3. Dreptul la portabilitatea
datelor –Beneficiarul/Persoana vizata are dreptul de a primi datele cu caracter
personal care o privesc si pe care le-a furnizat Operatorului intr-un format
structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat si are dreptul
de a transmite aceste date altui operator, fara obstacole din partea
operatorului caruia i-au fost furnizate datele cu caracter personal, in cazul in
care:
a)prelucrarea se bazeaza pe consimtamant
in temeiul articolului 6 alin.1 litera sau al articolului 9 alin.2 lit a sau pe
un contract, in temeiul art.6 alin.1 lit b; si
b)prelucrarea este efectuata prin
mijloace automate;
10.4.4.Dreptul la stergerea
datelor:-Beneficiarul/Persoana vizata are dreptul de a solicita stergerea
datelor cu caracter personal, care o privesc, fara intarzieri nejustificate, in
cazul in care se aplica unul din urmatoarele motive:
a)datele nu mai sunt necesare pentru
indeplinirea scopurilor pentru care au fost prelucrate;
b)persoana vizata isi retrage
consimtamantul pe baza caruia are loc prelucrarea, in conformitate cu art.6
alin.1 litera a sau cu articolul 9 alin.2 litera a si nici nu exista nici un alt
temei juridic pentru prelucrare;
c)persoana vizata se opune prelucrarii
in temeiul art.21 alin.1 si nu exista motive care sa prevaleze in ceea ce
priveste prelucrarea;
d)datele au fost prelucrate illegal;
e)datele cu caracter personal trebuie
sterse pentru indeplinirea unei obligatii legale;
f)datele cu caracter personal au fost
colectate in legatura cu oferirea de servicii societatilor informationale;
10.4.5. Dreptul la opoziție vizează
dreptul Beneficiarului/Persoanei vizate de a se opune prelucrării datelor
personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini
care servește unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al
operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept
scop marketingul direct, Persoana vizata/beneficiarul are dreptul de a se opune
prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare,
utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de
marketing.
10.4.6. Dreptul la restrictionarea
prelucrarii- Persoana vizata/Beneficiarul are dreptul de a obtine din partea
operatorului restrictionarea prelucrarii in cazul in care se aplica in
urmatoarele cazuri:
a)Persoana vizata/Beneficiarul contesta
exactitatea datelor,pentru o perioada care ii permite operatorului sa verifica
exactitatea datelor;
b)prelucrarea este ilegala iar persoana
vizata se opune stergerii datelor cu caracter personal, solicitand in schim
restrictionarea utilizarii lor;
c)operatorul nu mai are nevoie de datele
cu caracter personal in scopul prelucrarii dar persoana vizata I le solicita
pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instant;
d)persoana vizata s-a opus prelucrarii
pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile legitime ale
operatorului prevaleaza asupra celor ale persoanei vizat;
10.4.7 Drepturi legate de procesul
decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana
vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe
prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte
juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o
măsura semnificativă. Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care
decizia:
a)
este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între
persoana vizata și un operator de date;
b)
este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică
operatorului și care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru
protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei
vizate; sau
c)
are la baza consimțământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care, dumneavoastră, direct
sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile menționate mai sus, în mod vădit
nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului repetitiv,
Voyager Turism SRL poate:
-
fie să perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile
administrative pentru furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru
luarea masurilor solicitate;
-
fie să refuze să dea curs cererii.
De asemenea, persoanei
vizate/beneficiarului ii este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata
unei autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară. În
acest scop, in cadrul Prestatorului este infiintata o adresa de email
office@voyager-tourism.ro;
In
Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro.
10.4.Obligatiile Prestatorului
Prestatorul va:
a) prelucra datele cu caracter personal
ale Beneficiarului cu buna-credinta si in conformitate cu cerintele impuse de
Regulament persoanei imputernicite de operator;
b) stoca datele personale intr-o forma
care sa permita identificarea persoanelor vizate strict pe durata necesara
realizarii scopurilor in care datele sunt colectate si in care vor fi ulterior
prelucrate;
c) respecta toate conditiile de
securitate a datelor cu caracter personal astfel cum sunt aceste conditii
stabilite prin normele legale aplicabile si prin instructiunile primite de la
Beneficiar;
d) prelucra datele cu caracter personal
ale Beneficiarului in mod legal, echitabil si transparent fata de persoana
vizata; Prestatorul va colecta datele in scopuri determinate, explicite si
legitim, ulterior nefiind permisa prelucrarea intr-un mod incompatibil acestor
scopuri.
e) acorda asistență Beneficiarului prin
măsuri tehnice și organizaționale, în măsura posibilităților, la asigurarea
respectării obligațiilor Beneficiarului de a răspunde la solicitările
persoanelor vizate în scopul exercitării drepturilor acestora prevăzute în
Capitolul III al Regulamentului și, la cererea Beneficiarului, să ofere
asistență la evaluarea impactului protecției datelor înainte de prelucrarea
datelor cu caracter personal ale Beneficiarului;
f) notifica Beneficiarul fără întârziere
nejustificată după ce a luat la cunoștință de o încălcare a
securității datelor cu caracter personal (semnificând o încălcarea a
securității care a dus la distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea
neautorizată sau accesarea datelor cu caracter personal ale Beneficiarului
transmise, stocate sau prelucrate în orice alt mod) și vor informa Beneficiarul
asupra evoluțiilor relevante. Notificarea transmisă Beneficiarului va include
cel puțin 1) natura încălcării: 2) categoriile datelor afectate; 3) consecințele
identificate și potențiale ale încălcării și 4) măsurile pe care Prestatorul le
ia pentru a diminua consecințele încălcării. Prestatorul va lua orice măsuri
necesare pentru a atenua un (potențial) prejudiciu ca rezultat al încălcării. La
cererea Beneficiarului, Prestatorul va furniza orice informații adiționale cu
privire la încălcare și va asista Beneficiarul la notificarea încălcării către
autoritatea de supraveghere și/sau persoanele vizate implicate;
g) distruge sau vor returna
Beneficiarului datele personale ale Beneficiarului după încheierea furnizării
serviciilor referitoare la prelucrare, și vor distruge copiile existente, cu
excepția cazului în care legislația aplicabilă impune stocarea datelor personale
ale Beneficiarului, caz in care va informa Beneficiarul in acest sens;
h) furniza Beneficiarului toate
informațiile necesare pentru a demonstra respectarea obligațiilor specificate în
această clauză.
g) sterge datele cu caracter personal,
fara intarzieri nejustificate, daca persoana vizata isi retrage consimtamantul
pe baza caruia are loc prelucrarea si nu exista vreun alt temei juridc pentru
prelucrare;
h) va restricționa prelucrarea în
următoarele cazuri:
-
persoana vizată contestă exactitatea datelor, pentru o perioadă care îi
permite operatorului să verifice exactitatea datelor;
-
prelucrarea este ilegală, iar persoana vizată se opune ștergerii datelor
cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor;
-
operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul
prelucrării, dar persoana vizată i le solicită pentru constatarea, exercitarea
sau apărarea unui drept în instanță;
-
persoana vizată s-a opus prelucrării , pentru intervalul de timp în care
se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor
ale persoanei vizate.
10.5.Prestatorul se obliga sa protejeze
sistemele de prelucrare a datelor cu caracter personal pe care le opereaza
impotriva accesului neautorizat, precum si impotriva atacurilor de orice fel,
din partea propriilor angajati sau a tertilor si le va proteja impotriva
distrugerii accidentale sau a pierderii.Prestatorul se va asigura de faptul ca,
se poate verifica si constata ulterior daca si cine a introdus, modificat sau
indepartat date in sistemele de prelucrare a datelor cu caracter personal pe
care le utilizeaza in vederea indeplinirii obligatiilor contractuale.
Prestatorul declara si garanteaza ca va aplica masurile tehnice si
organizatorice implementate si communicate, in mod corespunzator de catre
Beneficiar, pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii
accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului
neautorizat, precum si impotriva oricarei alte forme de prelucrare ilegale.
10.6.Prestatorul nu va putea utiliza
datele cu caracter personal primite de la Beneficiar pentru alt scop decat cele
stabilite de Beneficiar (inclusiv in scopuri de reclama, marketing si
publicitate și nu va include datele cu caracter personal ale Beneficiarul în
niciunul dintre produsele sau serviciile oferite de Prestator către terți), in
legatura cu prestarea serviciilor sau ca urmare a instructiunilor scrise primite
de la acesta si nu va putea dezvalui datele personale unor terte persoane (cu
exceptia angajatiilor / subcontractorilor Prestatorului care au nevoie sa aiba
acces la aceste date pentru executarea contractului) fara acordul scris
prealabil al Beneficiarului.
10.7.Prestatorul va asigura:
i.
Fiabilitatea oricărui angajat sau personal al subcontractorului care are
acces la datele cu caracter personal ale Beneficiarului;
ii.
Că toți angajații și personalul subcontractorului implicați în
prelucrarea datelor cu caracter personal ale Beneficiarului au fost instruiți cu
privire la securitatea, protecția și manipularea datelor cu caracter personal,
și
iii.
Că persoanelor împuternicite să prelucreze datele cu caracter personal
ale Beneficiarului s-au angajat la protejarea confidențialității acestora și că
își vor îndeplini obligațiile în strictă conformitate cu clauza de
confidențialitate și aceste prevederi când prelucrează datele cu caracter
personal ale Beneficiarului.
10.8.Prestatorul, nu va prelucra și nu
va permite prelucrarea datelor cu caracter personal ale Beneficiarului în afara
Spațiului Economic European, cu exceptia datelor strict necesare indeplinirii
obligatiilor asumate de catre Prestator prin prezentul contract, și va acorda
asistență Beneficiarului pentru a respecta orice obligație prevăzută în
Regulament și orice legislație aplicabilă în materia protecției datelor.
10.9.In cazul incalcarii accidentale a
securitatii datelor cu caracter personal, Prestatorul se obligA:
i) să notifice Autorității de
Supraveghere competente orice încălcare a securității datelor cu caracter
personal, în termen de cel mult 72 de ore de la data la care a luat la
cunoștință de aceasta.
ii)sa păstreze documente referitoare la
toate cazurile de încălcare a securității datelor cu caracter personal, care
cuprind o descriere a situației de fapt în care a avut loc încălcarea
securității datelor cu caracter personal, a efectelor acesteia și a măsurilor de
remediere întreprinse. Această documentație permite autorității de supraveghere
să verifice conformitatea cu prezentul articol.
iii)să comunice persoanei vizate orice
încălcare a securității datelor cu caracter personal, fără întârzieri
nejustificate, mai ales atunci când încălcare este susceptibilă să genereze un
risc ridicat pentru drepturile și libertățile persoanei fizice.
10.10.Clauzele contractuale standard ce
urmează a fi emise in aplicarea GDPR de către Comisia Europeana si, după caz,
autoritatea de supraveghere competenta, devin parte integranta a prezentului
contract.
XI. Dispoziţii finale
11.1. Prezentul contract a fost încheiat
în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de
servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului
contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
107/1999republicată si ale Ordinului 1387/2015.
11.3. Toate unităţile de cazare, precum
şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale
ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale,
acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de
destinaţie la altul.
11.4. Turistul declară că Agenţia de
turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a
pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin
acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor
achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă
acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta
agenţiei de turism.
11.5. Litigiile apărute între părţi se
rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze
instanţelor de judecată competente.
11.6. Contractul va fi interpretat
conform legilor din România.
AGENTIA
TURIST
VOYAGER TURISM
Agentul de turism